Monday, December 17, 2012

Berurut Untuk Hamil

Ini ikhtiar namanya...selain dr ko mengadap muka doktor utk treatment x salah kalo nk berurut...terpulang pd diri masing2.....

dua-dua alternative aku penah cuba....jumpa doktor adalah harus....berurut pun harus cuba juga....so puas hati....yg selebihnya teruskan berdoa dan sentiasalah bersangka baik pada allah.....

before misscariage last year aku byk mengadap muka doktor...telah clomid...test darah....pil mcm2 saiz aku telan...masih xde rezeki...doktor suggest buat IUI..tp sbb kami x ready lg so teruskan cara natural....

tetiba stress plak ngadap muka doktor...bila ada kwn bagitau aku kazen dia penah cuba berurut dan kebtulan pregnant plak so aku excited nk cuba...sbb kazen dia kes sama mcm aku...TTC utk second child bertahun x dpt...alih2 lpas urut tetiba pregnant.....tp kome kena ingat tu sumer dgn izin allah yer...

berkobarlah kami laki bini pegi terjah satu kampung kt pontian.....nk dtg kena call dulu sbb punyalah ramai org beratur nk berurut dgn pakcik ni...yess..tukang urutnya lelaki....tp dia x urut raba2 perut ko ke apa.....dia just urut tapak kaki sajork.....dr tapak kaki tulah dia bleh trace sgala masalah kt badan.....tp bg sape yg x tahan berurut aku rasa bleh terkencing kt situ...sbb memang kuat giler dia urut.....sbb aku kan genetik macho maka tahan jelah sakit tu...ko giler nk meraung dpan org ramai....

husband and wife kena urut....pastu kenalah ulang selalu...bukan takat dtg setahun sekali jer...mana nk berkesan ko!....pastu biasalah kalo cara tradisional ni adalah pantang2 dia x bg ko makan sebarang...mcm aku xleh mkan makanan yg ada yis...mcm donut, tempe....yg lain2 no hal....kalo ikut doktor aku plak xyah pantang2....segala benda aku leh telan sbb aku bukan sakit pun....lain org lain pendapat kan?

so after dua kali urut tapak kaki tu dgn izin allah aku pregnant...sungguh x ku sangka u olls....tp nk buat mcm mana rezeki xde maka misscarriage pd minggu ke 8....

dis year aku malas nk stress2 kan kpala hotak...malas nk ngadap doktor waimah berurut....berserah je pada allah....tp next year ni maybe aku nk cuba blik....semoga apa yg aku impikan ni dimakbulkan allah...amin!

so terpulanglah pd diri masing2....nk cuba yg moden ke atau tradisional.....dua2 cara adalah usaha dan ikhtiar..yg selebihnya kita berserah pd allah......

No comments:

Post a Comment